Vraag en antwoord

Heb je een vraag? Grote kans dat deze al eens eerder gesteld is. We hebben de meest gestelde vragen voor je gebundeld.

Welke documenten moet ik aanleveren voor het doen van de belastingaangifte?

Denk aan jaaropgaves van werkgevers, uitkeringsinstanties en pensioenfondsen.

Overige benodigde documenten hebben we samengesteld in een digitale vragenlijst voor je.

Deze sturen we je in het begin van elk jaar en is in te vullen met smartphone, tablet, laptop en PC.

Wat maakt jullie beter dan een andere boekhouder of administratiekantoor?

Contact zoeken wij zelf, we bezoeken klanten zelf en geven proactief advies.

Wij zorgen ervoor dat jij zoveel mogelijk winst maakt en zo min mogelijk belasting betaalt.

Bij ons krijg je een vaste contactpersoon en wij werken niet via uurtje factuurtje.

Waarom zou ik overstappen van mijn huidige boekhouder?

Als je een boekhouder wil die zich verdiept in jouw persoonlijke situatie.

Die je proactief op de hoogte houdt van alle zaken en die weet hoe je bedrijf in elkaar zit.

Of omdat je niet tevreden bent met je huidige boekhouder. Maak gebruik van onze gratis overstapservice.

Welke tarieven hanteren jullie?

De kosten van onze dienstverlening zijn afhankelijk van een aantal factoren en rusten geheel op maatwerk.

Tijdens een adviesgesprek overleggen we:

  • Jouw persoonlijke situatie
  • Gewenste diensten die je wil afnemen
  • Rechtsvorm van je onderneming
  • Hoeveelheid facturen die er verwerkt dienen te worden
  • Of je een online administratie wil

Als dat gedaan is, ontvang je een heldere kostenomschrijving.

Hoe worden mijn gegevens beveiligd?

Er is veel gedaan op het gebied van privacy en veiligheid. Alle bestandsuitwisseling vindt plaats via onze eigen veilige servers. Informatie die we via onze website verwerken en cookies die we gebruiken zijn samengesteld in een privacybeleid.

Zodra je kiest voor BLP stellen wij een verwerkersovereenkomst voor je op. Communicatie via chat doen we via de veilige oplossing Signal Private Messenger.

Daarnaast is er een responsible disclosure beleid, dat betekent dat we – naast het zelf actief zoeken naar kwetsbaarheden in onze systemen – ook openstaan voor meldingen van kwetsbaarheden ontdekt door derden. Indien er een kwetsbaarheid gevonden is, lossen we deze zo snel mogelijk op.

Kan ik ook bij jullie terecht als particulier?

We bieden een aantal diensten aan waar je als particulier van gebruik kan maken. Zo verzorgen we elk jaar de jaarlijkse aangifte inkomstenbelasting voor meer dan 150 particulieren.

Wil je ondernemer worden en hier begeleiding bij ontvangen? Dan staan we voor je klaar. We begeleiden je van A tot Z in het proces van starter naar succesvolle ondernemer.

Komen jullie bij mij langs tijdens een afspraak?

Uiteraard. Het eerste kennismakingsgesprek vindt standaard bij jou op kantoor, thuis of ergens anders naar wens plaats. We hechten veel waarde aan persoonlijk contact en vinden het belangrijk dat jij je op je gemak voelt in een omgeving naar keuze.

Daarnaast komen we elke periode bij je langs om de boekhouding op te halen en de stand van zaken te bespreken. Wanneer je ervoor kiest om elk jaar een jaarrekening te ontvangen, komen we bij je langs voor een belastingbesparend adviesgesprek.

Natuurlijk is het ook mogelijk om deze gesprekken op ons kantoor te laten plaatsvinden. Naast een fijne service kun je dan ook nog eens genieten van onze heerlijke koffie.

Kan ik de boekhouding zelf blijven doen?

Ja. Naast dat wij de boekhouding en btw-aangifte volledig verzorgen voor onze klanten, is het ook mogelijk om te kiezen voor een controle van de boekhouding en/of btw-aangifte.

Dit doen we in de vorm van een online administratie. Jij doet zelf de boekhouding met ons boekhoudpakket SnelStart en wij controleren deze op juistheid.

In welk gebied leveren jullie diensten?

Onze dienstverlening verrichten we aan ondernemers door heel Nederland. Onze hoofdvestiging is in Bergeijk, een dorp in de regio Eindhoven.

Woon je in een straal van 50 km van Bergeijk? Dan komen we persoonlijk bij je langs voor verschillende afspraken.

Woon je buiten een straal van 50 km? Geen probleem! We maken gebruik van oplossingen die videobellen en hulp op afstand heel gemakkelijk maken.

Kan ik als ondernemer in België bij jullie terecht?

Ja. We doen voor een groeiend aantal Belgische ondernemers de boekhouding.

De aangifte personenbelasting doen wij zelf niet, maar hiervoor verwijzen we je graag door naar één van onze partners.

Waar kan ik solliciteren?

We zijn regelmatig op zoek naar versterking van het team. Bekijk onze vacaturepagina voor de huidige openstaande vacatures.

Staat jouw droombaan er niet tussen en wil je wel deel uitmaken van het team? Stuur dan een open sollicitatie met motivatiebrief en cv naar vacatures@blpbv.nl.

Kantoor Bergeijk

Kantoor Den Bosch

Neem contact met ons op

Heb je een vraag, wil je een adviesgesprek of iets anders? Wees geen vreemde en neem gerust contact met ons op. Onze specialisten staan dagelijks voor je klaar.

Eykereind 12, 5571 EC Bergeijk

Parallelweg 76, 5223 AM 's-Hertogenbosch

Postbus 155, 5570 AD Bergeijk

Ma-Vr: 8:30-17:00 & 18:30-20:00

Za: 12:00-16:00

1
Hey, kan ik je ergens mee helpen?
Powered by