Privacyverklaring en cookiebeleid
Benieuwd hoe wij omgaan met uw (gevoelige) persoonsgegevens en hoe wij deze verwerken?
BLP administratiekantoor, mede h.o.d.n. Cupidus Marketing en Advantax, gevestigd aan Kerkhofstraat 21, 5554 HG te Valkenswaard, is verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens zoals weergegeven in deze privacyverklaring.
Contactgegevens:
Website: https://blpbv.nl
Adres: Kerkhofstraat 21, 5554 HG te Valkenswaard
Telefoonnummer: 0497-556493
Pascal Vromans is de Functionaris Gegevensbescherming van BLP administratiekantoor. Hij/zij is te bereiken via security@blpbv.nl.
Persoonsgegevens die wij verwerken
BLP administratiekantoor verwerkt uw persoonsgegevens doordat u gebruik maakt van onze website en/of omdat u deze gegevens zelf aan ons verstrekt. Hieronder vindt u een overzicht van de persoonsgegevens die wij verwerken:
- Voor- en achternaam;
- Telefoonnummer;
- E-mailadres;
- Overige persoonsgegevens die u actief verstrekt bijvoorbeeld door een profiel in de chat op deze website maakt, in correspondentie en telefonisch;
- Gegevens over uw activiteiten op onze website;
- Internetbrowser en apparaat type.
Bijzondere en/of gevoelige persoonsgegevens die wij verwerken
Onze website heeft niet de intentie gegevens te verzamelen over websitebezoekers die jonger zijn dan 16 jaar. Tenzij ze toestemming hebben van ouders of voogd. We kunnen echter niet controleren of een bezoeker ouder dan 16 is. Wij raden ouders dan ook aan betrokken te zijn bij de online activiteiten van hun kinderen, om zo te voorkomen dat er gegevens over kinderen verzameld worden zonder ouderlijke toestemming. Als u er van overtuigd bent dat wij zonder die toestemming persoonlijke gegevens hebben verzameld over een minderjarige, neem dan contact met ons op via security@blpbv.nl, dan verwijderen wij deze informatie.
Met welk doel en op basis van welke grondslag wij persoonsgegevens verwerken
BLP administratiekantoor verwerkt uw persoonsgegevens voor de volgende doelen:
- U te kunnen bellen of e-mailen indien dit nodig is om onze dienstverlening uit te kunnen voeren;
- BLP administratiekantoor analyseert uw gedrag op de website om daarmee de website te verbeteren en het aanbod van producten en diensten af te stemmen op uw voorkeuren.
Geautomatiseerde besluitvorming
BLP administratiekantoor neemt niet op basis van geautomatiseerde verwerkingen besluiten over zaken die (aanzienlijke) gevolgen kunnen hebben voor personen. Het gaat hier om besluiten die worden genomen door computerprogramma’s of -systemen, zonder dat daar een mens (bijvoorbeeld een medewerker van BLP administratiekantoor) tussen zit.
Hoe lang we persoonsgegevens bewaren
BLP administratiekantoor bewaart uw persoonsgegevens niet langer dan strikt nodig is om de doelen te realiseren waarvoor uw gegevens worden verzameld. Wij hanteren de volgende bewaartermijnen voor de volgende (categorieën) van persoonsgegevens:
Persoonsgegevens | Bewaartermijn | Reden |
---|---|---|
Voor- en achternaam Telefoonnummer E-mailadres Overige persoonsgegevens die je actief verstrekt bijvoorbeeld door een profiel op deze website aan te maken, in correspondentie en telefonisch | Minimaal 7 jaar. Deze persoonsgegevens worden na 7 jaar inactiviteit verwijderd. | Deze persoonsgegevens bewaren wij zodat contact met je op kunnen nemen. Zowel voor potentiële klanten, huidige klanten en oud klanten. Soms wenst een oud klant nog informatie van BLP administratiekantoor, vandaar dat de gegevens verwijderd worden na 7 jaar inactiviteit. |
IP-adres | 38 maanden | IP-adressen worden verzameld door Google Analytics voor een juiste verwerking en weergave van de data in het dashboard. |
Locatiegegevens Internetbrowser en apparaat type | 38 maanden | Deze gegevens worden verzameld door Google Analytics en worden gebruikt door BLP administratiekantoor om de website te verbeteren. |
Gegevens over jouw activiteiten op onze website | Altijd | Deze gegevens worden voor altijd bewaard om een zo goed mogelijk inzicht te krijgen van verbeteringen op de website en hoe deze aanslaan. Deze worden na 38 maanden geanonimiseerd, maar niet verwijderd. |
Delen van persoonsgegevens met derden
BLP administratiekantoor verstrekt uitsluitend aan derden en alleen als dit nodig is voor de uitvoering van onze overeenkomst met u of om te voldoen aan een wettelijke verplichting.
Naam | Doel | Gegevens |
---|---|---|
AFAS Software | Beheren van bedrijfs- en persoonsgegevens van organisaties, personen, verkooprelaties, inkooprelaties, e.d. Verwerken van de financiële administratie, fiscale aangiftes, de salarisadministratie en andere werkzaamheden voor onze opdrachtgevers. Bijhouden en ter beschikking stellen van een uitgebreid digitaal dossier voor onze opdrachtgevers. Ter info: vanaf boekjaar 2021 | Burgerservicenummer, bedrijfsnaam, voor- en achternaam, telefoonnummer werk/privé, e-mailadres werk/privé, website, taal, btw-nummer, btw-identificatienummer, bankrekening, adres, postcode, woonplaats, vestigingsplaats, verbanden en overige financiële, fiscale, bedrijfs- en persoonsgegevens die nodig zijn of verstrekt worden door onze opdrachtgevers voor de uitvoering van onze dienstverlening. |
Belastingdienst | Indienen van aangiftes, het doorvoeren van aanpassingen, het doorgeven van veranderingen in persoonlijke situaties en overige belastingtechnische werkzaamheden. | Burgerservicenummer, bedrijfsnaam, voornaam en achternaam. |
Loon Salarissoftware | Opstellen van salarisstroken, jaaropgaves en het beheren van de salarisadministratie. | Burgerservicenummer, bedrijfsnaam, voor- en achternaam, NAW-gegevens van u en uw medewerker(s), e-mailadres van u en uw medewerker(s) en bedrijfs- en persoonsgegevens die nodig zijn of verstrekt worden door onze opdrachtgevers voor de uitvoering van onze dienstverlening. |
SnelStart | Verwerken van de financiële administratie en het doen van btw-aangiftes. (Alleen voor online administraties) | Btw-nummer, btw-identificatienummer, bedrijfsnaam, e-mailadres, voornaam en achternaam. |
Wolters Kluwer | Doen van fiscale aangiftes (tot en met boekjaar 2020) | Burgerservicenummer, bedrijfsnaam, voornaam en achternaam. |
Cookies, of vergelijkbare technieken, die wij gebruiken
BLP administratiekantoor gebruikt functionele, analytische en tracking cookies. Een cookie is een klein tekstbestand dat bij het eerste bezoek aan deze website wordt opgeslagen in de browser van uw computer, tablet of smartphone. BLP administratiekantoor gebruikt cookies met een puur technische functionaliteit. Deze zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt en dat bijvoorbeeld uw voorkeursinstellingen onthouden worden. Deze cookies worden ook gebruikt om de website goed te laten werken en deze te kunnen optimaliseren. Daarnaast plaatsen we cookies die uw surfgedrag bijhouden zodat we op maat gemaakte content en advertenties kunnen aanbieden. U kunt zich afmelden voor cookies door uw internetbrowser zo in te stellen dat deze geen cookies meer opslaat. Daarnaast kunt u ook alle informatie die eerder is opgeslagen via de instellingen van uw browser verwijderen.
Soorten cookies die we gebruiken
Cookie | Doel |
---|---|
DoubleClick, Google AdWords Conversion, Facebook Custom Audience, Google Dynamic Remarketing en GA Audiences | Adverteren |
Smartsupp Chat en WhatsApp Web | Bezoekersinteractie |
Google Tag Manager en OneSignal | Benodigdheden |
Google Analytics en Hotjar | Websiteanalyse |
Facebook Connect en Gravatar | Social media |
Gegevens inzien, aanpassen of verwijderen
U heeft het recht om uw persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen. Daarnaast heeft u het recht om uw eventuele toestemming voor de gegevensverwerking in te trekken of bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens door BLP administratiekantoor en heeft u het recht op gegevensoverdraagbaarheid. Dat betekent dat u bij ons een verzoek kan indienen om de persoonsgegevens die wij van u beschikken in een computerbestand naar u of een ander, door u genoemde organisatie, te sturen. U kunt een verzoek tot inzage, correctie, verwijdering, gegevensoverdraging van uw persoonsgegevens of verzoek tot intrekking van uw toestemming of bezwaar op de verwerking van uw persoonsgegevens sturen naar security@blpbv.nl. Om er zeker van te zijn dat het verzoek tot inzage door u is gedaan, vragen wij u een kopie van uw identiteitsbewijs met het verzoek mee te sturen. Maak in deze kopie uw pasfoto, MRZ (machine readable zone, de strook met nummers onderaan het paspoort), paspoortnummer en Burgerservicenummer (BSN) zwart. Dit ter bescherming van uw privacy. We reageren zo snel mogelijk, maar binnen vier weken, op uw verzoek . BLP administratiekantoor wil u er tevens op wijzen dat u de mogelijkheid hebt om een klacht in te dienen bij de nationale toezichthouder, de Autoriteit Persoonsgegevens. Dat kan via de volgende link: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/contact-met-de-autoriteit-persoonsgegevens/tip-ons
Hoe wij persoonsgegevens beveiligen
BLP administratiekantoor neemt de bescherming van uw gegevens serieus en neemt passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan. Als jij het idee hebt dat uw gegevens toch niet goed beveiligd zijn of er zijn aanwijzingen van misbruik, neem dan contact op met onze klantenservice of via security@blpbv.nl. BLP administratiekantoor heeft de volgende maatregelen genomen om uw persoonsgegevens te beveiligen:
- Beveiligingssoftware, zoals een virusscanner en firewall;
- TLS (voorheen SSL) Wij versturen uw gegevens via een beveiligde internetverbinding. Dit kunt u zien aan de adresbalk ‘https’ en het hangslotje in de adresbalk;
- DKIM, SPF en DMARC zijn drie internetstandaarden die wij gebruiken om te voorkomen dat jij uit onze naam e-mails ontvangt die virussen bevatten, spam zijn of bedoelt zijn om persoonlijke (inlog)gegevens te bemachtigen;
- DNSSEC is een extra beveiliging (aanvullend op DNS) voor het omzetten van een domeinnaam (#company_website) naar het hieraan gekoppelde IP-adres (servernaam); het wordt voorzien van een digitale handtekening. U kunt die handtekening automatisch laten controleren. Op die manier voorkomen wij dat u omgeleid wordt naar een vals IP-adres.
Responsible disclosure
BLP administratiekantoor heeft een responsible disclosure beleid. Dat betekent dat we – naast het zelf actief zoeken naar kwetsbaarheden in ons systeem — ook openstaan voor meldingen van kwetsbaarheden ontdekt door derden. We lossen deze gemelde kwetsbaarheden zo spoedig mogelijk op.
Indien u een kwetsbaarheid in ons systeem hebt gevonden, kunt u contact opnemen via security@blpbv.nl.
We beseffen dat de beveiligingseisen en de technologie voortdurend veranderen. Daarom spannen we ons in om de maatregelen die we op basis van dit artikel hebben genomen, voortdurend te evalueren en waar nodig te verscherpen, aan te vullen of te verbeteren.
Hoofdkantoor
Vraag en antwoord
Antwoorden op veelgestelde vragen
Wat gebeurt er als ik mijn gegevens achterlaat in het contactformulier?
Wanneer u uw gegevens achterlaat en op “Versturen” drukt worden uw gegevens via onze beveiligde server naar ons gestuurd. Eén van onze medewerkers zal dan binnen één werkdag contact met u opnemen om uw vraag te bespreken en/of om een afspraak te maken.
Welke tarieven hanteren jullie?
De kosten van onze dienstverlening zijn afhankelijk van de aard van de gewenste werkzaamheden. Voor de volledige financiële administratie en eventuele salarisadministratie hebben we speciale all-in pakketten ontwikkeld. Specifieke losse diensten of maatwerk doen we zoveel mogelijk op basis van een offerte. Indien er geen goede tijdsinschatting gemaakt kan worden, kan er ook gekozen voor nacalculatie.
Kan ik gemakkelijk overstappen als ik al een boekhouder heb?
Jazeker! Wij verzorgen de volledige overstap als u momenteel al uw administratie uitbesteed hebt aan een andere boekhouder, administratiekantoor of accountant. Meestal kiezen nieuwe opdrachtgevers er voor om over te stappen aan het begin van een nieuw boekjaar (1 januari), maar u kunt ook instromen in een lopend boekjaar.
Afhankelijk van de staat van uw administratie bij uw huidige intermediair besluiten we samen of we deze voortzetten of vanaf het begin van het boekjaar volledig opnieuw verwerken. Bij ons staat kwaliteit namelijk hoog in het vaandel en zo voorkomen we dat u fiscaal voordeel misloopt.
Hoe worden mijn gegevens beveiligd?
Er is veel gedaan op het gebied van privacy en veiligheid. Alle bestandsuitwisseling vindt zoveel mogelijk plaats via onze eigen klantportal. Informatie die we via onze website verwerken en cookies die we gebruiken zijn samengesteld in een privacybeleid.
Er is een responsible disclosure beleid, dat betekent dat we – naast het zelf actief zoeken naar kwetsbaarheden in onze systemen – ook openstaan voor meldingen van kwetsbaarheden ontdekt door derden. Indien er een kwetsbaarheid gevonden is, lossen we deze zo snel mogelijk op.
Kan ik ook bij jullie terecht als particulier?
We bieden een aantal diensten aan waar u als particulier van gebruik kunt maken. Zo helpen we u graag met uw jaarlijkse aangifte inkomstenbelasting, het aanvragen, wijzigen of stopzetten van toeslagen, maar ook bij een incidentele aangifte erfbelasting, schenkbelasting of ander fiscaal vraagstuk.
Overweegt u om ondernemer te worden en wenst u hier begeleiding bij te ontvangen? Dan staan we ook voor u klaar. We begeleiden u van A tot Z in het proces van starter naar succesvolle ondernemer.
Hoe gaat een eerste afspraak in zijn werk bij jullie?
Is dit uw eerste contactmoment met ons? Dan kunt u kiezen voor een vrijblijvend adviesgesprek bij ons op kantoor of via videobellen. Wenst u liever een afspraak bij u thuis of op uw bedrijfslocatie? Dan is dat ook geen probleem, maar kunnen reiskosten van toepassing zijn. We hechten veel waarde aan persoonlijk contact en vinden het belangrijk dat u zich op uw gemak voelt.
In welk gebied leveren jullie diensten?
Onze dienstverlening verrichten we aan ondernemers door heel Nederland. We zijn gevestigd in Valkenswaard, net onder Eindhoven. Onze dienstverlening vindt voor een groot deel online plaats. We werken graag met u samen via onze klantportal en uw online administratie. Daarnaast maken we gebruik van oplossingen voor videobellen, die hulp op afstand heel gemakkelijk maken.