Salarisadministratie laten doen?
Besteed uw salarisadministratie en alles wat daarbij komt kijken volledig uit. Geen zorgen meer over de correctheid van loonstroken, verlof en verzuim. Laat arbeidsovereenkomsten opstellen die voldoen aan de huidige wetgeving en ontvang waardevol HR-advies.
Expertise
Uw salarisadministratie wordt nauwkeurig en conform de geldende arbeidswetgeving verwerkt.
Tijdsbesparing
Focus op uw bedrijfsvoering, terwijl wij zorgen voor een efficiënte verwerking van de salarissen.
Kostenbesparing
Door onze efficiënte aanpak bespaart u kosten en voorkomt u onnodige uitgaven bij de verwerking van salarissen.
Compliance
Wij zorgen ervoor dat uw salarisadministratie altijd voldoet aan de laatste wet- en regelgeving, zodat u volledig compliant blijft.
Risicobeheer
Minimaliseer risico’s met foutloze loonverwerking en voorkom sancties door tijdige en correcte naleving van wetgeving.
Een zorgeloze salarisadministratie
Het beheren van de salarisadministratie kan een complexe en tijdrovende taak zijn. Van loonberekeningen tot belastingaangiften, alles moet nauwkeurig en volgens de laatste wet- en regelgeving worden uitgevoerd. Bij BLP administratiekantoor nemen wij deze zorgen van u over, zodat u zich volledig kunt richten op uw bedrijf.
Daarnaast bieden wij ondersteuning bij juridische vraagstukken rondom personeel, zoals het opstellen van arbeidsovereenkomsten, verlof- en verzuimregistratie, en het beheren van verzuimverzekeringen. Met onze hulp blijft u altijd compliant met de laatste wet- en regelgeving, en optimaliseert u uw personeelsadministratie.


Laat uw salarisadministratie doen
Bij BLP administratiekantoor bieden wij een uitgebreide salarisadministratiedienst waarmee wij al deze taken voor u uit handen nemen. Onze experts zorgen ervoor dat uw salarisadministratie nauwkeurig en conform de geldende arbeidswetgeving wordt verwerkt. Dit minimaliseert risico’s en voorkomt fouten die kunnen leiden tot boetes of sancties.
Door uw salarisadministratie aan ons uit te besteden, bespaart u tijd en kunt u zich volledig richten op uw bedrijfsvoering. Wij nemen de complexe taken uit handen, van het opstellen van loonstroken tot het doen van aangiftes voor loonbelasting, pensioenen en PAWW. Onze efficiënte aanpak helpt u ook kosten te besparen, doordat wij ervoor zorgen dat alles in één keer goed wordt gedaan, zonder onnodige uitgaven.
Waarom uw salarisadministratie uitbesteden aan BLP?
Het is voordelig om te kiezen voor het uitbesteden van uw salarisadministratie. Als ondernemer bespaart u hier veel tijd mee, die u effectiever in uw onderneming kunt investeren. Met meer dan 30 jaar ervaring in het verzorgen van salarisadministraties voor ondernemers, beschikken wij over uitgebreide kennis van de geldende cao’s, belastingregels en wetgeving.
Wanneer u uw salarisadministratie uitbesteedt aan BLP administratiekantoor, bent u verzekerd van een minimale tijdsinvestering op het gebied van personeels- en loonadministratie. Naast het verzorgen van uw volledige salarisadministratie, ontvangt u ook proactief advies over uw situatie.

Benieuwd hoe we voor u te werk gaan?
Uw salarisadministratie en de werkzaamheden daaromheen worden zorgvuldig voor u verwerkt volgens een efficiënte werkwijze. Deze is ontworpen volgens de richtlijnen van de AVG, waarbij de veiligheid van uw privacygevoelige gegevens in acht genomen zijn. Bekijk onze werkwijze hieronder.
Stap 1: Aanvragen
Zodra u een aanvraag voor de salarisadministratie heeft gedaan, zal de secretaresse contact met u opnemen om een vrijblijvend adviesgesprek met u te plannen. Tijdens de afspraak gaat u samen met de adviseur uw situatie in kaart brengen en bepalen wat u precies nodig heeft. Tevens zullen uw specifieke wensen worden besproken en ontvangt u in dit eerste vrijblijvende gesprek altijd een stukje advies over uw situatie.
Stap 2: Aanleveren
Wanneer vastgesteld is wat u precies wilt afnemen en wat uw wensen zijn, vraagt de adviseur u om de benodigde informatie aan te leveren om de salarisadministratie voor u in te richten. Denk hierbij aan de stamgegevens van uw organisatie en medewerkers, arbeidsovereenkomsten, loonheffingsverklaringen en overige documenten die relevant zijn voor een volledige salarisadministratie. De benodigde stukken levert u gemakkelijk aan via onze klantportal.
Stap 3: Inrichten
Wanneer uw aangeleverde gegevens ontvangen zijn, worden deze zorgvuldig voor u gecontroleerd en gevalideerd. Mocht de informatie niet juist of onvolledig zijn, ontvangt u hierover bericht. Zodra alles compleet en in orde is, wordt de salarisadministratie voor u ingericht. De salarisadministrateur zorgt ervoor dat alle belangrijke gegevens correct verwerkt worden. Denk hierbij ook aan diverse premies (Werkhervattingskas, pensioen, etc.), vergoedingen, reserveringen, cao-regels en overige bepaingen. Daarnaast draagt deze er zorg voor dat de aanmeldingen bij diverse instanties tijdig en volledig voor u wordt gedaan, bijvoorbeeld bij de Belastingdienst, pensioenfonds, Tijdspaarfonds, etc.
Stap 4: Verlonen
Zodra de salarisadministratie is ingericht wordt de salarisverwerking periodiek voor u gedaan. Dit kan per week, per maand of per vier weken. Kort voor elke periode ontvangt u bericht om loonmutaties, verlof en verzuim aan te geven (indien van toepassing). De salarisadministrateur verwerkt dit dan in de loonsoftware en genereert de loonstroken. Deze worden vervolgens voor u klaargezet ter beoordeling in de klantportal. Zodra u akkoord heeft gegeven worden de loonstroken ter beschikking gesteld aan uw medewerkers in de app van Mijn Loondossier (uw medewerkers ontvangen hier zelf toegang toe). Alle overige loondocumenten worden vervolgens in het digitale dossier van de klantportal aan u ter beschikking gesteld.
Stap 5: Aangeven
Zodra de periodieke verloning voor u gedaan is worden de definitieve cijfers doorgegeven aan de Belastingdienst in de vorm van een aangifte loonbelasting. Indien van toepassing verzorgt de salarisadministrateur ook de pensioenaangifte en eventueel de aangifte PAWW. Uiteraard gaat de beoordeling hiervan altijd in overleg met u.
Stap 6: Indienen
Op het moment dat u akkoord geeft op de aangifte(s), wordt of worden deze voor u verstuurd naar de Belastingdienst of andere instantie. De salarisadministrateur zal dit proces bewaken en waar nodig vragen vanuit de Belastingdienst of andere instanties voor u beantwoorden. De definitieve aangifte(s) vindt u te allen tijde terug in het digitale dossier binnen de klantportal.
Stap 7: Jaarafsluiten
Zodra alle periodes verloond zijn en de betreffende aangifte(s) ingediend is/zijn in een bepaald boekjaar, zal de salarisadministrateur de jaarlijkse werkzaamheden voor u opstarten. Denk hierbij aan het controleren van de volledige salarisadministratie, het opstellen en beschikaar stellen van de jaaropgave(s) van uw medewerker(s) en het uitdraaien van de verzamelloonstaat. Ook de verlofsaldi, het verzuim en de reserveringen worden hierbij gecontroleerd voor u. Ten slotte zorgt de salarisadministrateur ervoor dat u maximaal voordeel heeft uit de werkkostenregeling (WKR) en geen overige voordelen misloopt.
Stap 8: Herhalen
Wanneer het jaarwerk voor u afgerond is door de salarisadministrateur wordt de hele cyclus weer netjes voor u herhaald. De salarisadministrateur start het nieuwe jaar voor u op, verwerkt nieuwe cao-regels, past diverse premies aan, verwerkt kerncijfers van pensioenen en zorgt ervoor dat u tijdig op de hoogte wordt gesteld bij verplichte correcties in de arbeidsvoorwaarden (denk aan minimumloon).
Bekijk onze pakketten
* Onderstaande tarieven zijn maandelijkse vanaf-prijzen en exclusief btw.
Waarom kiezen voor BLP administratiekantoor?
Bij BLP administratiekantoor doen we meer voor u dan alleen facturen verwerken. Wij geloven in een duurzame samenwerking en kijken graag verder dan de boekhouding. Ons doel is om uw bedrijf financieel sterker te maken door niet alleen inzicht te bieden, maar ook proactief te helpen besparen en groeien.
Proactief meedenken
Wij wachten niet af. Wij denken met u mee over kansen en optimalisaties die direct bijdragen aan uw financiële gezondheid. Of het nu gaat om fiscaal voordeel, een betere cashflow of slimme investeringsstrategieën, wij signaleren waar (extra) winst te behalen is en informeren u hier proactief over.
Meer dan boekhouding
Uw administratie is het startpunt, maar zeker niet ons eindpunt. Wij bieden oplossingen die verder gaan, zoals belastingoptimalisatie, advies op maat en ondersteuning bij het nemen van strategische financiële beslissingen. Zo loopt u nooit fiscaal voordeel mis en bent u ervan verzekerd het maximale uit onze dienstverlening te halen.
Rendement over investering
Uw investering in ons is niet zomaar een kostenpost in uw boekhouding. Door werkzaamheden te verrichten die direct fiscaal voordeel voor u opleveren, zoals belastingbesparende adviezen en regelmatige controles van uw administratie, zorgen wij ervoor dat wij onszelf vaak terugverdienen.
Transparantie en duidelijkheid
Bij BLP houden we van transparantie en helderheid. Wij communiceren op een begrijpelijke manier over uw administratie, fiscale verplichtingen en financiële kansen. Geen ingewikkeld jargon, maar praktische en transparante adviezen die duidelijkheid voor u scheppen en écht voor u werken.
Persoonlijke benadering
U bent geen nummer bij ons. Wij hechten veel waarde aan persoonlijke aandacht en bouwen graag een sterke en duurzame relatie met u op. We verdiepen ons in uw bedrijfsvoering, doelen en uitdagingen. We verzorgen niet alleen uw administratie, maar denken ook strategisch met u mee.
Altijd up-to-date
De wet- en regelgeving verandert constant, maar daar hoeft u zich geen zorgen over te maken. Wij zorgen ervoor dat u altijd voldoet aan de regels en maximaal profiteert van alle mogelijkheden. Door regelmaat contact met u te hebben en u te informeren over ontwikkelingen, blijft u op de hoogte.
Lees de ervaringen van anderen
Blijf op de hoogte van de actualiteit
Hoofdkantoor
Neem contact met ons op
Heeft u een vraag, wilt u een adviesgesprek of iets anders? Wees geen vreemde en neem gerust contact met ons op. Onze specialisten staan dagelijks voor u klaar.