Aangifte inkomstenbelasting laten doen?
Laat uw aangifte inkomstenbelasting volledig verzorgen, maak optimaal gebruik van aftrekposten en beperk het te betalen bedrag aan belasting maximaal. Deze dienst is geschikt voor zowel ondernemers als particulieren.
Optimalisatie
Maak optimaal gebruik van aftrekposten, vrijstellingen, heffingskortingen en overige voordelen op uw inkomen.
Tijdsbesparing
Bespaar tijd en richt uzelf op andere belangrijke zaken door uw aangifte door een professional te laten doen.
Stressreductie
Voorkom stress die komt kijken bij het invullen van uw aangifte en het begrijpen van diverse belastingregels.
Foutvoorkoming
Laat de complexiteit van uw aangifte over aan een specialist met kennis van actuele fiscale regels en wetten.
Risicobeheer
Minimaliseer fiscale risico’s en vermijd boetes. Ontvang tijdig uw aangifte die voldoet aan de actuele regelgeving.
Waarom aangifte inkomstenbelasting uitbesteden aan BLP?
Elk jaar moet u aangifte inkomstenbelasting doen van de Belastingdienst. Of u nu als ondernemer of als particulier aangifte doet, bij beide aangiftes is het belangrijk dat deze met zorg worden ingevuld.
Alle vormen van inkomen die u over een bepaald jaar ontvangen hebt moeten hierin meegenomen worden. Het is ook belangrijk dat aftrekposten waarvan u gebruik mag maken niet onbenut blijven. Op deze manier zorgt u ervoor dat u zowel een juiste als een zo voordelig mogelijk aangifte indient bij de Belastingdienst.
Door het opstellen en indienen van uw aangifte uit te besteden aan BLP administratiekantoor, zal met zorg worden bekeken welke aftrekposten op uw persoonlijke situatie van toepassing zijn, zodat het bedrag aan belasting dat u moet betalen maximaal wordt beperkt.
Wanneer u ervoor kiest om dit door BLP administratiekantoor te laten doen, ontvangt u een lijst met alle mogelijke informatiestukken die belangrijk kunnen zijn bij het doen van uw aangifte. Door alle mogelijke aftrekposten op te vragen ziet u misschien voordelen waarvan u in eerste instantie niet op de hoogte was.

Benieuwd hoe we voor u te werk gaan?
Uw aangifte inkomstenbelasting wordt zorgvuldig voor u verwerkt volgens een efficiënte werkwijze. Deze is ontworpen volgens de richtlijnen van de AVG, waarbij de veiligheid van uw privacygevoelige gegevens in acht genomen zijn. Bekijk onze werkwijze hieronder.
Stap 1: Aanvragen
Zodra u een aanvraag voor de aangifte inkomstenbelasting heeft gedaan, zal de aangiftemedewerker contact met u opnemen om uw situatie in kaart te brengen en duidelijk te krijgen over welk(e) boekja(a)r(en) u aangifte wilt doen.
Stap 2: Aanleveren
Heeft u uw financiële administratie en jaarrekening (of jaarcijfers) uitbesteed aan BLP administratiekantoor? Dan hoeft u niets aan te leveren voor uw aangifte inkomstenbelasting. Is dit niet het geval? Dan vraagt de aangiftemedewerker de benodigde informatie bij u op. Deze levert u gemakkelijk aan via ons klantportal.
Stap 3: Plannen
Afhankelijk van de beschikbaarheid van informatie, zoals een jaarrekening of jaarcijfers, plant de aangiftemedewerker uw aangifte in. Heeft u deze snel nodig? Laat dit dan ruim op tijd aan ons weten. De aangiftemedewerker houdt hier dan rekening mee in de planning. Anders wordt u conform de kantoorplanning ingedeeld in een tijdvak. Dit zou na 1 mei kunnen zijn. De aangiftemedewerker draagt er in dat laatste geval zorg voor dat u uitstel krijgt.
Stap 4: Controleren
Stap 5: Opstellen
Stap 6: Accorderen
Ter akkoord ontvangt u vervolgens een uitnodiging per e-mail om uw aangifte inkomstenbelasting te bekijken en te accorderen. Wanneer alles duidelijk is en u akkoord bent met de aangifte, drukt u op de groene knop en krijgt de aangiftemedewerker een melding dat u akkoord bent.
Stap 7: Indienen
Zodra uw akkoord ontvangen is, dient de aangiftemedewerker uw aangifte in bij de Belastingdienst. Normaliter ontvangt u binnen 3 maanden na ontvangst van uw aangifte de definitieve of voorlopige aanslag. Deze levert u vervolgens gemakkelijk aan via onze klantportal voor verwerking in uw dossier.
Stap 1: Aanvragen
Zodra u een aanvraag voor de aangifte inkomstenbelasting heeft gedaan, zal de aangiftemedewerker contact met u opnemen om uw situatie in kaart te brengen en duidelijk te krijgen over welk(e) boekja(a)r(en) u aangifte wilt doen.
Stap 2: Aanleveren
Nadat uw situatie in kaart is gebracht en het duidelijk is over welk(e) boekja(a)r(en) u aangifte wilt laten doen, vraagt de aangiftemedewerker de benodigde gegevens bij u op. Hierover ontvangt u een e-mail met een link naar ons klantportal. Via de klantportal levert u de benodigde gegevens vervolgens veilig aan.
Stap 3: Controleren
Zodra u alle gegevens hebt aangeleverd, controleert de aangiftemedewerker deze op juistheid en volledigheid. Eventuele ontbrekende stukken vragen we nog bij u op. Zodra de controle afgerond is en alle stukken compleet zijn, verwerkt de aangiftemedewerker deze in uw persoonlijke dossier.
Stap 4: Plannen
Afhankelijk van wanneer u de aanvraag voor deze dienst gedaan hebt en uw gegevens aangeleverd hebt, plant de aangiftemedewerker het opstellen van uw aangifte inkomstenbelasting in. Wilt u vóór 1 april uw aangifte afgerond en ingediend hebben? Wees er dan tijdig bij. Elk jaar ontvangen wij veel aanvragen.
Stap 5: Opstellen
Conform de planning stelt de aangiftemedewerker uw aangifte inkomstenbelasting op, aan de hand van de stukken die u aangeleverd heeft. Zodra uw aangifte opgesteld is, controleert de aangiftemedewerker of alle gegevens op een correcte manier verwerkt zijn. Daarna zet de aangiftemedewerker uw aangifte klaar ter akkoord in de klantportal.
Stap 6: Accorderen
Ter akkoord ontvangt u vervolgens een uitnodiging per e-mail om uw aangifte inkomstenbelasting te bekijken en te accorderen. Wanneer alles duidelijk is en u akkoord bent met de aangifte, drukt u op de groene knop en krijgt de aangiftemedewerker een melding dat u akkoord bent.
Stap 7: Indienen
Zodra uw akkoord binnen is, dient de aangiftemedewerker uw aangifte in bij de Belastingdienst. Normaliter ontvangt u binnen 3 maanden na ontvangst van uw aangifte de definitieve of voorlopige aanslag. Is uw aangifte vóór 1 april ingediend? Dan krijgt u bijna altijd vóór 1 juli bericht.
Waarom kiezen voor BLP administratiekantoor?
Bij BLP administratiekantoor doen we meer voor u dan alleen facturen verwerken. Wij geloven in een duurzame samenwerking en kijken graag verder dan de boekhouding. Ons doel is om uw bedrijf financieel sterker te maken door niet alleen inzicht te bieden, maar ook proactief te helpen besparen en groeien.
Proactief meedenken
Wij wachten niet af. Wij denken met u mee over kansen en optimalisaties die direct bijdragen aan uw financiële gezondheid. Of het nu gaat om fiscaal voordeel, een betere cashflow of slimme investeringsstrategieën, wij signaleren waar (extra) winst te behalen is en informeren u hier proactief over.
Meer dan boekhouding
Uw administratie is het startpunt, maar zeker niet ons eindpunt. Wij bieden oplossingen die verder gaan, zoals belastingoptimalisatie, advies op maat en ondersteuning bij het nemen van strategische financiële beslissingen. Zo loopt u nooit fiscaal voordeel mis en bent u ervan verzekerd het maximale uit onze dienstverlening te halen.
Rendement over investering
Uw investering in ons is niet zomaar een kostenpost in uw boekhouding. Door werkzaamheden te verrichten die direct fiscaal voordeel voor u opleveren, zoals belastingbesparende adviezen en regelmatige controles van uw administratie, zorgen wij ervoor dat wij onszelf vaak terugverdienen.
Transparantie en duidelijkheid
Bij BLP houden we van transparantie en helderheid. Wij communiceren op een begrijpelijke manier over uw administratie, fiscale verplichtingen en financiële kansen. Geen ingewikkeld jargon, maar praktische en transparante adviezen die duidelijkheid voor u scheppen en écht voor u werken.
Persoonlijke benadering
U bent geen nummer bij ons. Wij hechten veel waarde aan persoonlijke aandacht en bouwen graag een sterke en duurzame relatie met u op. We verdiepen ons in uw bedrijfsvoering, doelen en uitdagingen. We verzorgen niet alleen uw administratie, maar denken ook strategisch met u mee.
Altijd up-to-date
De wet- en regelgeving verandert constant, maar daar hoeft u zich geen zorgen over te maken. Wij zorgen ervoor dat u altijd voldoet aan de regels en maximaal profiteert van alle mogelijkheden. Door regelmaat contact met u te hebben en u te informeren over ontwikkelingen, blijft u op de hoogte.
Lees de ervaringen van anderen
Blijf op de hoogte van de actualiteit
Hoofdkantoor
Neem contact met ons op
Heeft u een vraag, wilt u een adviesgesprek of iets anders? Wees geen vreemde en neem gerust contact met ons op. Onze specialisten staan dagelijks voor u klaar.