Btw-aangifte laten doen?
Het laten verzorgen van uw btw-aangifte door een specialist is een verstandige keuze. Als ondernemer profiteert u van de vele fiscale en financiële voordelen die onze dienstverlening biedt. En met een intermediair die met u meedenkt loopt u nooit belastingvoordeel mis.
Expertise
Tijdsbesparing
Bespaar tijd en richt u volledig op uw kernactiviteiten door uw btw te laten doen.
Belastingvoordeel
Aftrekbare kosten worden geïdentificeerd voor u, zodat u geen cent teveel aan btw betaalt.
Fouten minimaliseren
Minimaliseer de kans op fouten in uw btw-aangifte en voorkom onnodige problemen.
Actuele kennis
Onze specialisten zijn altijd op de hoogte van de nieuwste regels en wetten rondom btw-aangifte.
Uw btw-aangifte uitbesteden
Een specialist op het gebied van belastingen en fiscaal recht kan u als ondernemer aanzienlijke fiscale voordelen opleveren. De kennis van een ervaren professional over belastingen, zoals aftrekbare kosten en fiscale regels, heeft u wellicht niet altijd zelf in huis. Vaak zijn er meer besparingen mogelijk dan u denkt. Laat uw btw-aangifte daarom over aan een specialist voor een optimale aangifte van uw omzetbelasting. BLP administratiekantoor staat u hierbij graag terzijde. Met meer dan 30 jaar ervaring op het gebied van belastingen en fiscale aftrekposten, kunt u rekenen op een dienstverlening van hoge kwaliteit.


Moet u btw-aangifte doen? En zo ja, wanneer?
Als ondernemer voor de btw bent u in Nederland verplicht om aangifte te doen bij de Belastingdienst. De Belastingdienst bepaalt of u maandelijks, per kwartaal of jaarlijks btw-aangifte moet indienen. In de aangifte geeft u aan hoeveel btw u heeft berekend voor uw opdrachten en hoeveel btw u heeft ontvangen die aftrekbaar is. Niet elke ondernemer is verplicht btw-aangifte te doen. Beroepen zoals verpleegkundigen, docenten en journalisten zijn bijvoorbeeld vrijgesteld. Bekijk hier een volledige lijst van btw-vrijgestelde bedrijfsactiviteiten en branches.
Hoe verzorgen wij uw btw-aangifte?
BLP administratiekantoor verzorgt de periodieke btw-aangifte voor een groot aantal ondernemers, meestal per kwartaal. De frequentie hangt af van de omvang van uw onderneming en uw (verwachte) omzet.
Wij dienen de btw-aangifte in op basis van uw bijgewerkte en gecontroleerde boekhouding. Vervolgens gebruiken wij de inlogcodes van de Belastingdienst om de btw-aangifte namens u in te dienen, zodat u verzekerd bent van een correcte en tijdige afhandeling.

Benieuwd hoe we voor u te werk gaan?
Uw btw-aangifte (of suppletie) wordt zorgvuldig voor u verwerkt volgens een efficiënte werkwijze. Deze is ontworpen volgens de richtlijnen van de AVG, waarbij de veiligheid van uw privacygevoelige gegevens in acht genomen zijn. Bekijk onze werkwijze hieronder.
Stap 1: Aanvragen
Zodra u een aanvraag voor de btw-aangifte hebt gedaan, zal de secretaresse contact met u opnemen om een afspraak met u te maken voor een vrijblijvend adviesgesprek. Tijdens het adviesgesprek met de adviseur wordt uw situatie in kaart gebracht en wordt er gekeken wat we nodig hebben van u om de btw-aangifte correct en optimaal voor u te kunnen doen. De meeste opdrachtgevers nemen deze dienst af in combinatie met een pakket. Tijdens het gesprek zal er bepaald worden welk pakket het best aansluit bij u en uw onderneming.
Stap 2: Aanleveren
Als u akkoord bent met ons voorstel kunnen de werkzaamheden voor u opgestart worden. Inmiddels heeft u ook inloggegevens ontvangen voor onze klantportal. Wij zetten maandelijks een zogenaamde workflow voor u klaar in dit portal om uw administratie aan te leveren, zodat wij de btw-aangifte kunnen doen. U kunt uw rekeningen en facturen via de portal aanleveren of rechtstreeks in uw administratie zetten door deze erin te slepen of er foto's van te maken.
Indien u de administratie niet wilt uitbesteden kunt u het klantportal gebruiken om uw gegevens en overzichten aan te leveren, zodat wij de btw-aangifte voor u kunnen doen.
Stap 3: Verwerken
Wanneer uw aangeleverde gegevens ontvangen zijn, worden deze zorgvuldig voor u gecontroleerd en gevalideerd. Mocht de aangeleverde administratie niet juist of onvolledig zijn, ontvangt u hierover bericht. Indien u de administratie aan ons uitbesteedt dragen onze boekhouders elke maand zorg voor een correcte verwerking van uw facturen, rekeningen, bonnetjes, bankmutaties en eventuele kasbetalingen. Zo niet, dan gaan we aan de slag met uw aangeleverde gegevens en overzichten.
Stap 4: Controleren
Ook wordt uw administratie minimaal na afloop van elk kwartaal grondig gecontroleerd, zodat openstaande posten niet te lang open blijven staan, uw banksaldo overeenkomt met uw bankrekening(en), de verhouding tussen uw omzet en de btw logisch is en onbekende betalingen opgepoetst worden. Dit zorgt ervoor dat uw administratie up-to-date is zodra de btw-aangifte gedaan moet worden.
Stap 5: Accorderen
Zodra uw btw-aangifte is opgesteld en ingediend bij de Belastingdienst zet uw contactpersoon voor de btw deze voor u klaar in het klantportal. U kunt deze dan inzien en beoordelen. Voor de volledigheid vragen wij uw akkoord hierop. Nadat u akkoord hebt gegeven wordt de btw-aangifte in uw digitale dossier gezet, zodat u deze te allen tijde in kunt zien. De eventuele betaling aan de Belastingdienst maakt u zelf in orde.
Bekijk onze pakketten
* Onderstaande tarieven zijn maandelijkse vanaf-prijzen en exclusief btw.
Waarom kiezen voor BLP administratiekantoor?
Bij BLP administratiekantoor doen we meer voor u dan alleen facturen verwerken. Wij geloven in een duurzame samenwerking en kijken graag verder dan de boekhouding. Ons doel is om uw bedrijf financieel sterker te maken door niet alleen inzicht te bieden, maar ook proactief te helpen besparen en groeien.
Proactief meedenken
Wij wachten niet af. Wij denken met u mee over kansen en optimalisaties die direct bijdragen aan uw financiële gezondheid. Of het nu gaat om fiscaal voordeel, een betere cashflow of slimme investeringsstrategieën, wij signaleren waar (extra) winst te behalen is en informeren u hier proactief over.
Meer dan boekhouding
Uw administratie is het startpunt, maar zeker niet ons eindpunt. Wij bieden oplossingen die verder gaan, zoals belastingoptimalisatie, advies op maat en ondersteuning bij het nemen van strategische financiële beslissingen. Zo loopt u nooit fiscaal voordeel mis en bent u ervan verzekerd het maximale uit onze dienstverlening te halen.
Rendement over investering
Uw investering in ons is niet zomaar een kostenpost in uw boekhouding. Door werkzaamheden te verrichten die direct fiscaal voordeel voor u opleveren, zoals belastingbesparende adviezen en regelmatige controles van uw administratie, zorgen wij ervoor dat wij onszelf vaak terugverdienen.
Transparantie en duidelijkheid
Bij BLP houden we van transparantie en helderheid. Wij communiceren op een begrijpelijke manier over uw administratie, fiscale verplichtingen en financiële kansen. Geen ingewikkeld jargon, maar praktische en transparante adviezen die duidelijkheid voor u scheppen en écht voor u werken.
Persoonlijke benadering
U bent geen nummer bij ons. Wij hechten veel waarde aan persoonlijke aandacht en bouwen graag een sterke en duurzame relatie met u op. We verdiepen ons in uw bedrijfsvoering, doelen en uitdagingen. We verzorgen niet alleen uw administratie, maar denken ook strategisch met u mee.
Altijd up-to-date
De wet- en regelgeving verandert constant, maar daar hoeft u zich geen zorgen over te maken. Wij zorgen ervoor dat u altijd voldoet aan de regels en maximaal profiteert van alle mogelijkheden. Door regelmaat contact met u te hebben en u te informeren over ontwikkelingen, blijft u op de hoogte.
Lees de ervaringen van anderen
Blijf op de hoogte van de actualiteit
Hoofdkantoor
Neem contact met ons op
Heeft u een vraag, wilt u een adviesgesprek of iets anders? Wees geen vreemde en neem gerust contact met ons op. Onze specialisten staan dagelijks voor u klaar.