Administratie uitbesteden?

De financiële administratie uitbesteden is een slimme zet. Geniet als ondernemer van de vele fiscale en financiële voordelen die onze dienstverlening met zich meebrengt.

Expertise

Uw administratie wordt nauwkeurig en volgens de geldende regelgeving verwerkt.

Tijdsbesparing

Leg de focus op uw kernactiviteiten, verhoog uw efficiëntie en verbeter uw productiviteit.

Kostenvermindering

Fiscale voordelen worden voor u geïdentificeerd, zodat u nooit teveel belasting betaalt.

Fouten minimaliseren

Minimaliseer de kans op fouten in uw financiële administratie en voorkom onnodige problemen.

Actuele kennis

Onze professionals zijn op de hoogte van wijzigingen in belastingwetten en regelgeving.

Kies de vorm die het beste bij u past

BLP administratiekantoor biedt u volledige vrijheid op de manier waarop u de boekhouding uitbesteedt. Kies zelf de vorm van boekhouding die het beste aansluit bij uw persoonlijke situatie en wensen.

Peter achter computer

Traditioneel boekhouden

Traditioneel boekhouden of ‘schoenendoos boekhouden‘ is de beste keuze voor ondernemers die hun facturen en bonnetjes het liefste op de oude vertrouwde manier in een schoenendoos gooien. Deze kunt u dan elke periode afgeven bij ons op kantoor. Daar wordt de boekhouding voor u gedigitaliseerd en verwerkt voor de periodieke btw-aangifte. Zodra dit gedaan is, krijgt u uw doos weer terug.

Peter achter computer
Mobiele app van SnelStart

Online boekhouden

Wilt u betrokken blijven bij uw administratie en gebruik maken van de vele voordelen die een online administratie met zich meebrengt? Kies dan voor online boekhouden.

Met online boekhouden krijgt u een online administratie, die u gemakkelijk inziet door middel van de webapplicatie en mobiele app. Deze komt inclusief dashboard, scan & herken, facturatiemodule en nog veel meer handige tools.

U kunt zelf foto’s maken van uw inkoopfacturen en bonnetjes via de mobiele app op uw smartphone. Verkoopfacturen maakt u gemakkelijk en snel via de ingebouwde facturatiemodule. Deze komen direct in uw boekhouding terecht, zonder dat hier een boekhouder aan te pas komt.

Uiteraard controleren onze medewerkers uw boekhouding zorgvuldig.

Waarom administratie uitbesteden?

Het is gunstig om te kiezen voor het uitbesteden van uw administratie. Als ondernemer bespaart u hier veel waardevolle tijd mee, die u beter in uw onderneming kunt investeren.

Met meer dan 30 jaar ervaring in het verzorgen van de administratie voor ondernemers, is er veel kennis in huis van de verschillende belastingregels- en wetten. Hier haalt u als ondernemer uw voordeel uit. Een goede boekhouder verdient zichzelf namelijk terug.

Wanneer u uw administratie uitbesteedt aan BLP administratiekantoor, bent u verzekerd van een minimale tijdsinvestering op het gebied van de financiële administratie. En naast het verzorgen van uw volledige administratie, ontvangt u ook proactief advies over uw situatie.

Pascal aan het bellen met laptop voor zich

Lees de ervaringen van anderen

Benieuwd hoe we voor u te werk gaan?

Uw financiële administratie wordt zorgvuldig voor u verwerkt volgens een efficiënte werkwijze. Deze is ontworpen volgens de richtlijnen van de AVG, waarbij de veiligheid van uw privacygevoelige gegevens in acht genomen zijn. Bekijk onze werkwijze hieronder.

Stap 1: Aanvragen

Zodra u een aanvraag voor de financiële administratie heeft gedaan, zal de secretaresse contact met u opnemen om een afspraak met u te maken voor een vrijblijvend adviesgesprek. Tijdens het adviesgesprek met de adviseur wordt uw situatie in kaart gebracht en wordt er bepaald welk pakket het best aansluit bij u en uw onderneming.

Stap 2: Inrichten

Wanneer u heeft besloten om gebruik te maken van onze dienstverlening en uw financiële administratie uit te besteden zal er door de afdeling Administratie een (online) administratie voor u ingericht worden. Hierbij wordt rekening gehouden met de meest gangbare grootboekrekeningen en voorwaarden uit uw vakgebied en sector. Eventueel ontvangt u een uitnodiging om een account aan te maken, zodat u toegang krijgt tot uw administratie.

Als u kiest voor een pakket nemen wij de kosten voor het inrichten (of overnemen van de administratie van een ander kantoor) op ons en hoeft u deze niet te betalen.

Stap 3: Aanleveren

Als uw (online) administratie aangemaakt is kunnen de werkzaamheden voor u opgestart worden. Inmiddels heeft u ook inloggegevens ontvangen voor onze klantportal. Wij zetten maandelijks een zogenaamde workflow voor u klaar in dit portal om uw administratie aan te leveren. U kunt uw rekeningen en facturen via de portal aanleveren of rechtstreeks in uw administratie zetten door deze erin te slepen of er foto's van te maken.

Stap 4: Verwerken

Wanneer uw aangeleverde gegevens ontvangen zijn, worden deze zorgvuldig voor u gecontroleerd en gevalideerd. Mocht de aangeleverde administratie niet juist of onvolledig zijn, ontvangt u hierover bericht. Onze boekhouders dragen elke maand zorg voor een correcte verwerking van uw facturen, rekeningen, bonnetjes, bankmutaties en eventuele kasbetalingen.

Stap 5: Controleren

Ook wordt uw administratie na afloop van elk kwartaal grondig gecontroleerd, zodat openstaande posten niet te lang open blijven staan, uw banksaldo overeenkomt met uw bankrekening(en), de verhouding tussen uw omzet en de btw logisch is en onbekende betalingen opgepoetst worden. Na afloop van het jaar is er dan nog slechts een korte controle nodig om te controleren of alle gegevens correct zijn voor de jaarcijfers/jaarrekening.

Stap 6: Jaarafsluiten

Zodra uw administratie na afloop van het boekjaar volledig is gecontroleerd en goedgekeurd door de hoofd boekhouder wordt het boekjaar voor u afgesloten. Vervolgens gaan wij aan de gang met uw jaarcijfers/jaarrekening, uw aangifte inkomstenbelasting, eventuele aangifte vennootschapsbelasting en andere jaarlijkse werkzaamheden.

Stap 7: Herhalen

Zodra het boekjaar afgesloten is wordt het nieuwe boekjaar direct voor u opgestart en worden de werkzaamheden vervolgd voor u. Op deze manier cycleert het jaarlijks voor u.

Bekijk onze pakketten

* Onderstaande tarieven zijn maandelijkse vanaf-prijzen en exclusief btw.

Waarom kiezen voor BLP administratiekantoor?

Bij BLP administratiekantoor doen we meer voor u dan alleen facturen verwerken. Wij geloven in een duurzame samenwerking en kijken graag verder dan de boekhouding. Ons doel is om uw bedrijf financieel sterker te maken door niet alleen inzicht te bieden, maar ook proactief te helpen besparen en groeien.

    Proactief

    Proactief meedenken

    Wij wachten niet af. Wij denken met u mee over kansen en optimalisaties die direct bijdragen aan uw financiële gezondheid. Of het nu gaat om fiscaal voordeel, een betere cashflow of slimme investeringsstrategieën, wij signaleren waar (extra) winst te behalen is en informeren u hier proactief over.

    Voordelig

    Meer dan boekhouding

    Uw administratie is het startpunt, maar zeker niet ons eindpunt. Wij bieden oplossingen die verder gaan, zoals belastingoptimalisatie, advies op maat en ondersteuning bij het nemen van strategische financiële beslissingen. Zo loopt u nooit fiscaal voordeel mis en bent u ervan verzekerd het maximale uit onze dienstverlening te halen.

    Optimaal

    Rendement over investering

    Uw investering in ons is niet zomaar een kostenpost in uw boekhouding. Door werkzaamheden te verrichten die direct fiscaal voordeel voor u opleveren, zoals belastingbesparende adviezen en regelmatige controles van uw administratie, zorgen wij ervoor dat wij onszelf vaak terugverdienen.

    Begrijpelijk

    Transparantie en duidelijkheid

    Bij BLP houden we van transparantie en helderheid. Wij communiceren op een begrijpelijke manier over uw administratie, fiscale verplichtingen en financiële kansen. Geen ingewikkeld jargon, maar praktische en transparante adviezen die duidelijkheid voor u scheppen en écht voor u werken.

    Persoonlijk

    Persoonlijke benadering

    U bent geen nummer bij ons. Wij hechten veel waarde aan persoonlijke aandacht en bouwen graag een sterke en duurzame relatie met u op. We verdiepen ons in uw bedrijfsvoering, doelen en uitdagingen. We verzorgen niet alleen uw administratie, maar denken ook strategisch met u mee.

    Compliant

    Altijd up-to-date

    De wet- en regelgeving verandert constant, maar daar hoeft u zich geen zorgen over te maken. Wij zorgen ervoor dat u altijd voldoet aan de regels en maximaal profiteert van alle mogelijkheden. Door regelmaat contact met u te hebben en u te informeren over ontwikkelingen, blijft u op de hoogte.

    Blijf op de hoogte van de actualiteit

    Hoofdkantoor

    Neem contact met ons op

    Heeft u een vraag, wilt u een adviesgesprek of iets anders? Wees geen vreemde en neem gerust contact met ons op. Onze specialisten staan dagelijks voor u klaar.

    Kerkhofstraat 21, 5554 HG Valkenswaard

    Kerkhofstraat 21, 5554 HG Valkenswaard

    Maandag t/m vrijdag: 9:00 - 17:00

    Open chat
    1
    Kunnen we u ergens bij helpen?
    Hey, kan ik u ergens mee helpen?
    Pascal Vromans in gesprek

    Pascal Vromans

    Adviseur

    Vraag het OpStart-pakket aan.

    • OpStart-pakket.

      U heeft gekozen voor het OpStart-pakket. Dit pakket is het meest geschikt als u starter bent en/of niet btw-plichtig bent (incl. verpleegkundigen en ondernemers in de KOR).

    • Binnen één werkdag reactie.

      Een medewerker van BLP administratiekantoor neemt binnen één werkdag contact met u op.

    • Snelle doorlooptijd.

      Door efficiënte inrichting van processen worden de werkzaamheden snel voor u opgepakt en uitgevoerd.

    Pascal Vromans in gesprek

    Pascal Vromans

    Adviseur

    Vraag het OpGang-pakket aan.

    • OpGang-pakket.

      U heeft gekozen voor het OpGang-pakket. Dit pakket is het meest geschikt als uw onderneming van relatief klein formaat is en u naast de standaardwerkzaamheden geen extra advies wenst.

    • Binnen één werkdag reactie.

      Een medewerker van BLP administratiekantoor neemt binnen één werkdag contact met u op.

    • Snelle doorlooptijd.

      Door efficiënte inrichting van processen worden de werkzaamheden snel voor u opgepakt en uitgevoerd.

    Pascal Vromans in gesprek

    Pascal Vromans

    Adviseur

    Vraag het OpKoers-pakket aan.

    • OpKoers-pakket.

      U heeft gekozen voor het OpKoers-pakket. Dit pakket is het meest geschikt als u actief bezig bent met de groei van uw onderneming en u proactief (belasting)advies wenst te ontvangen.

    • Binnen één werkdag reactie.

      Een medewerker van BLP administratiekantoor neemt binnen één werkdag contact met u op.

    • Snelle doorlooptijd.

      Door efficiënte inrichting van processen worden de werkzaamheden snel voor u opgepakt en uitgevoerd.

    Pascal Vromans in gesprek

    Pascal Vromans

    Adviseur

    Vraag het OpZicht-pakket aan.

    • OpZicht-pakket.

      U heeft gekozen voor het OpZicht-pakket. Dit pakket is het meest geschikt als u een B.V.-structuur heeft en u uitgebreide jaarstukken en advies wenst te ontvangen naast de standaardwerkzaamheden.

    • Binnen één werkdag reactie.

      Een medewerker van BLP administratiekantoor neemt binnen één werkdag contact met u op.

    • Snelle doorlooptijd.

      Door efficiënte inrichting van processen worden de werkzaamheden snel voor u opgepakt en uitgevoerd.