Gebrand op uw branding

Branding is belangrijk! En nee, niet die branding op het strand, maar uzelf neerzetten als bedrijf. Als zzp’er bent u uw eigen merk. Uw bedrijfsuitstraling en werkwijze maken uw bedrijf uniek. Daarom is het van groot belang dat u als zzp’er voldoende aandacht schenkt aan uw eigen brand/merk.

Een sterk merk herkent u! U kent het logo, weet wat ze verkopen, herkent de merknaam en misschien zelfs het bijbehorende reclamedeuntje. Dat gaat op voor grote bedrijven met een groot reclamebudget en een flinke marketingafdeling zoals Nike (Just do it!), Coolblue (alles voor een glimlach) of Red Bull (geeft u vleugels). Valt u trouwens op dat al deze merken slogans hebben die een actie, gevoel of ervaring beschrijven? Geen enkele slogan heeft betrekking op wat ze leveren (sportkleding en sportschoenen, elektronica en witgoed of een energiedrankje). En dát is belangrijk. Er zijn namelijk tientallen, honderden of zelfs duizenden bedrijven en ondernemers in Nederland die hetzelfde product leveren. U bent niet de enige schilder uit de omgeving en ook niet de enige interieurontwerper. Uw product of dienst is dus waarschijnlijk niet echt uniek. Hoe valt u dan op? En hoe maakt u van uw bedrijf een sterk merk?

Weet wie u bent

Wat is uw drijfveer? Waar komt u uw bed voor uit? Welke idealen hebt u? Zet voor uzelf op papier waarom u doet wat u doet. Waarom bent u visagist geworden? Of een coachpraktijk begonnen? Wat wilt u bereiken? En hoe doet u dat? Schrijf de antwoorden op al deze vragen op en selecteer de antwoorden die u het meest typeren. Breng uw antwoorden terug tot enkele woorden (maximaal vijf). Dit vormt uw kern en dus ook de kern van uw bedrijf.

Straal uit wie u bent

Uw kernwaarden maken uw bedrijf uniek. Laat ze dus terugkomen in al uw uitingen. Bent u een financieel specialist en is één van uw kernwaarden dat u heel laagdrempelig en toegankelijk bent? Dan is het vreemd dat bezoekers van uw website eerst bakken aan informatie door moeten ploegen en bij een contactformulier tientallen gegevens achter moeten laten. Bent u eco-specialist en tegen verspilling? Dan klopt het niet met uw imago als u elke klant een offerte en factuur op papier toestuurt.

Laat uw waarden spreken

Zorg dat uw kernwaarden in alle facetten van uw bedrijf terugkomen. In uw werkwijze, uw bedrijfsvoering, uw uitstraling, uw website en zelfs in uw factuur, offerte en mailconversaties. Hoe consistenter uw merk is, hoe makkelijker het uiteindelijk door (potentiële) klanten (h)erkend wordt.

Pascal Vromans

Pascal Vromans

Mijn jarenlange ervaring als online marketeer en ondernemer zet ik graag in om andere ondernemers te adviseren op uiteenlopende gebieden en kwalitatieve blogs te schrijven waar u écht wat aan hebt.

Binnenkort kopje koffie of thee doen?

☎️  0497-556493
📩  pascal.vromans@blpbv.nl

Geschreven door Pascal Vromans

Mijn jarenlange ervaring als online marketeer en ondernemer zet ik graag in om andere ondernemers te adviseren op uiteenlopende gebieden en kwalitatieve blogs te schrijven waar u écht wat aan heeft.

Binnenkort kopje koffie of thee doen?

☎️ 0497-556493
📩 pascal.vromans@blpbv.nl

4 oktober 2017

Wellicht ook interessant voor u…

Help! Ik kan mijn belastingschuld niet betalen

Help! Ik kan mijn belastingschuld niet betalen

Van 2020 tot en met mei 2022 heeft iedereen in Nederland te maken gehad met coronamaatregelen. Veel ondernemers werden hierdoor belemmerd tot het verrichten van hun activiteiten, waardoor ze in de financiële problemen gekomen zijn. Voor deze ondernemers heeft de Belastingdienst de mogelijkheid gegeven tot bijzonder uitstel van betaling van belastingen. Dit...

Bent u een zzp’er of een schijnzelfstandige zzp’er?

Bent u een zzp’er of een schijnzelfstandige zzp’er?

De Belastingdienst controleert sinds 1 januari 2020 strenger bij opdrachtgevers van zzp’ers om te zien of zij ook daadwerkelijk zzp’er zijn of een “schijnzelfstandige” zzp’er. Als blijkt dat u een schijnzelfstandige zzp’er bent volgens de Belastingdienst, heeft dit gevolgen voor u en uw opdrachtgever. In dit artikel leg ik u uit welke gevolgen dit zijn en...

Het belang van een geldige en juiste modelovereenkomst

Het belang van een geldige en juiste modelovereenkomst

Sinds mei 2016 is de Verklaring arbeidsrelatie vervangen door de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (hierna DBA). Hiermee kunnen opdrachtgevers via een goedgekeurde modelovereenkomst zekerheid krijgen over werken met een opdrachtnemer die buiten loondienst werkzaamheden verricht. In dit artikel beantwoord ik de belangrijkste vragen over deze...

0 reacties

Een reactie versturen

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Open chat
1
Kunnen we u ergens bij helpen?
Hey, kan ik u ergens mee helpen?